Dyskusja akademicka

Dyskusja akademicka to dyskusja oderwana od rzeczywistości, teoretyczna. Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce w Art. 63. 1. niewinnie definiującym studia stacjonarne i niestacjonarne nie pozostawia złudzeń co do wykorzystania modelu asynchronicznego, czyli metod i technik kształcenia na odległość w sytuacji jazdy po bandzie związanej z oszczędnościami i minimalizacją liczby godzin zajęć z bezpośrednim udziałem nauczycieli akademickich, czyli tych synchronicznych, najczęściej w sali. Przedstawię kolejny raz te same nudne już obliczenia.

1 ECTS to 25-30 h pracy studenta – żeby było taniej wybieramy 25…

W semestrze musi być zrealizowanych 30 ECTS, czyli jakby 2 ECTS na tydzień.

Oznacza to 50 godzin pracy Studenta, z czego zgodnie z tym co poniżej co najmniej połowa czyli 25 h mówiąc kolokwialnie musi być w planie i najczęściej na sali.

Policzmy graniczny stosunek h/ECTS – wynosi on 12.5, a my go mamy nawet niższy.

Oznacza to, że nie ma szans na jakiekolwiek zajęcia asynchroniczne – kropka!

Art. 63. 1. Studia są prowadzone w formie:

1) studiów stacjonarnych, w ramach których co najmniej połowa punktów ECTS objętych programem studiów jest uzyskiwana w ramach zajęć z bezpośrednim udziałem nauczycieli akademickich lub innych osób prowadzących zajęcia i studentów;

2) studiów niestacjonarnych wskazanych w uchwale senatu, w ramach których mniej niż połowa punktów ECTS objętych programem studiów może być uzyskiwana z bezpośrednim udziałem nauczycieli akademickich lub innych osób prowadzących zajęcia i studentów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *