Rozporządzenie…

Przypominają mi się wspaniałe czasy sprzed roku i dwóch lat, gdy były toczone typowe dyskusje akademickie na temat jak to ustawa o szkolnictwie wyższym i rozporządzenie w sprawie studiów zabraniają uruchamiania specjalności od pierwszego dnia studiów. Ta rewelacyjna świecka tradycja rozmowy trochę o niczym jest kontynuowana. Tym razem na tapecie będą wymagania dotyczące przygotowania materiałów dydaktycznych dla studentów związane z zapisami Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie studiów, Rozdział 5. Kształcenie na odległość. Poniżej wklejam tekst rzeczonego rozdziału piątego i zachęcam do poszukiwań, w którym to miejscu są sformułowane wymagania odnośnie przygotowania materiałów dydaktycznych inne niż stwierdzenie, że zapewniono materiały dydaktyczne opracowane w formie elektronicznej. Cóż, przecież nawet papierowy preskrypt ma najpierw formę elektroniczną, chyba że ktoś chce go pisać na maszynie… Ale można oczywiście dyskutować o jednostkach i różnych formatach elektronicznych. Wymieniam kilka. doc, docx, ppt, pptx, ppts, pdf, mp3, mp4…

Rozdział 5

Kształcenie na odległość

§ 12. 1. Zajęcia mogą być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, jeżeli spełniono łącznie następujące wymagania:

1) nauczyciele akademiccy i inne osoby prowadzące zajęcia są przygotowani do ich realizacji z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, a realizacja zajęć jest na bieżąco kontrolowana przez uczelnię;

2) dostęp do infrastruktury informatycznej i oprogramowania umożliwia synchroniczną i asynchroniczną interakcję między studentami a nauczycielami akademickimi i innymi osobami prowadzącymi zajęcia;

3) zapewniono materiały dydaktyczne opracowane w formie elektronicznej;

4) studenci mają możliwość osobistych konsultacji z nauczycielami akademickimi i innymi osobami prowadzącymi zajęcia w siedzibie uczelni lub w jej filii;

5) weryfikacja osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się odbywa się przez bieżącą kontrolę postępów w nauce;

6) studenci odbyli szkolenia przygotowujące do udziału w tych zajęciach.

  1. W przypadku zajęć kształtujących umiejętności praktyczne metody i techniki kształcenia na odległość mogą być wykorzystywane pomocniczo.
  2. (uchylony).

§ 13. Liczba punktów ECTS, jaka może być uzyskana w ramach kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, nie może być większa niż:

1) 50% liczby punktów ECTS, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 – w przypadku studiów o profilu praktycznym;

2) 75% liczby punktów ECTS, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 – w przypadku studiów o profilu ogólnoakademickim.

§ 13a. 1. W okresie od dnia ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii do końca semestru, w trakcie którego stan ten został odwołany, zajęcia na studiach mogą być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość niezależnie od tego, czy zostało to przewidziane w programie studiów.

  1. Liczby punktów ECTS przypisanych do zajęć prowadzonych w okresie, o którym mowa w ust. 1, z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość nie wlicza się do liczby punktów ECTS, o której mowa w § 13.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *