Blended Learning in India

Indie przed nowym rokiem akademickim zastanawiają się instytucjonalnie, jak „ugryźć temat”. 20 maja University Grant Comission opublikowała tak zwaną „concept note for implementation of blended mode of learning – a mix of online and offline – in universities„. Jest tam na przykład tekst bardzo miły mojemu sercu – „exams for subjects taught in the blended mode can be conducted offline, the commission said”. Zgodnie z tą concept note do 40% zajęć może być online, ale jak się domyślam asynchronicznie, czyli nie „na żywo”, co trenowaliśmy przez trzy semestry.

Jak to w życiu bywa jak jest akcja to jest reakcja. All India Federation of University and College Teacher’s organisation (AIFUCTO) has opposed the recent notification by the University Grants Commission (UGC) for the implementation of a blended mode of teaching-learning at universities. Najpierw pozytyw – w Indiach bardzo słusznie mówi się o teaching-learning bo są to nierozdzielne procesy. A negatyw… Jak widzę nigdzie nikt nie lubi jak są mu narzucane odgórnie pewne rozwiązania. Nawet najbardziej słuszne! Ktoś powie – dobra, propagujesz coś, co inni odrzucają. OK, odrzucają, ale spójrzmy racjonalnie na argumenty. „The majority of the students in India are struggling even for proper internet connections”. Może się to wydać dziwne, ale problemem w Indiach jest dostęp do Internetu. Przez trzy semestry udowodniliśmy, że dostęp do Internetu nie jest u nas problemem. My mamy inne problemy…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *