Do tego wpisu skłonił mnie tragiczny wypadek śmiertelny na stacji metra, z którego obu linii korzystam za każdym razem jadąc do pracy. Nie kryję, że niektóre stacje szczególnie na II linii są bardzo ładne ale są moim zdaniem, nie praktykującego inżyniera lądowego, zaprojektowane bez sensu. Perony są bardzo szerokie w jednych miejscach a w innych bardzo wąskie. W tych zwężeniach tworzą się korki i łatwo o wypadek. Można oczywiście powiedzieć – pasażerowie mają stać koło wejścia, a nie wałęsać się po peronie, ale to jest bez sensu, bo de facto na pustym peronie zrobi się tłok. Klasyczny przykład to przesiadkowa stacja Świętokrzyska. Przechodząc z linii I od razu napotykamy na zwężenie pochodzące od zasadniczego wejścia na peron. Mogę dokonać pomiaru i wykonać zdjęcie, ale w najwęższym miejscu jest na prawdę bardzo wąsko.
Tego nie da się już zmienić, bo wygrał prymat lokalizacji wyjść a nie bezpieczeństwo pasażerów. Informuję jednak wszystkich, że istnieje coś co się nazywa Platform Screen Doors. Więcej można przeczytać na stronie Platform Screen Doors.